Reklamační řád

Reklamační řád společnosti Sundrape, spol. s r.o. na hliníkové pergoly, zimní zahrady, posuvné rámové a bezrámové zasklení, stínící techniku a ostatní doplňkový sortiment

Tento reklamační řád byl stanoven dle platných zákonů a vztahuje se na výrobky zhotovené nebo nabízené firmou Sundrape, spol. s r.o. a jejichž reklamace byla uplatněna v záruční době.

Prodávající poskytuje záruku na výrobek v délce, která je uvedena počtem měsíců nebo počtem roků. Záruka se vztahuje na vady materiálu, funkční vady nebo vady vzniklé při výrobě ovlivňující jeho funkčnost.

Prodávající poskytuje Základní záruční podmínky nebo Nadstandardní záruční podmínky. Podrobné informace jsou uvedeny v odsouhlasené cenové nabídce, nebo ve Smlouvě o dílo v části Záruční podmínky.

Výluky ze záruky:

  • na vady způsobené nesprávným používáním předmětu díla, na vady způsobené mechanickým poškozením, opotřebováním, odřením a poškrábáním pohyblivých mechanických částí (např. kolejnice), na vady vzniklé použitím nevhodných čistících přípravků a pomůcek s abrazivními účinky,
  • na vady vzniklé v souvislosti s nesprávnou a nekvalitní stavební připraveností a s nestabilním geologickým podložím, zvláště se nevztahuje na zatékání pod pojezdovými dráhami a čelními stěnami způsobené nesprávným sklonem povrchu kolem terasy. Dále na zatékání dešťové vody mezi fasádou domu a stěnovou pojezdovou dráhou u zastřešení terasy a to v případě extrémně nerovné nebo hrubé fasády. Jako utěsnitelná se bere nerovnost fasády v rozsahu do +- 5 mm na 2 m délky a hrubost fasádního zrna do frakce 3 mm. U fasád reliéfních, obkládaných (např. palubky s hlubokou drážkou ve spoji nebo z hrubě spárovaných cihel), kde je rozdíl úrovně povrchu větší než zmíněný limit, nelze garantovat vodotěsnost spoje,
  • na zatékání mezi segmenty zastřešení v případě extrémně silného větru s deštěm, které je způsobeno překonáním daných materiálových vlastností těsnících profilů,
  • na vady spojené s utěsnění kontaktní spáry pergoly a fasády domu. Zhotovitel provede zapravení pomocí polyuretanového tmelu, ale v případě že bude v tomto místě docházet k pronikání vody při dešti, případně v zimním období, tak není tento jev uplatnit jako reklamaci ze strany objednatele,
  • na poškození vzniklá neodbornou montáží, provedenou neproškolenými pracovníky,
  • na barevné změny na profilech bez povrchové úpravy. Části profilů bez povrchové úpravy podléhají přirozené oxidaci, která se projevuje tmavnutím nebo zesvětlením těchto ploch. Konkrétně se jedná o plochy řezů profilů,
  • na barevnou rozdílnost u komponentů od jiných dodavatelů při zachování stejného barvy (např. dle RAL vzorníku),
  • na případný průnik drobných nečistot, prachu, plísní, řas a rostlin do komůrek polykarbonátové výplně, k čemuž může výjimečně dojít přes technologické otvory pro odvod vlhkosti z konstrukce zastřešení,
  • na vznik vodního kondenzátu uvnitř komor polykarbonátových desek. Taktéž na vznik vodního kondenzátu na vnitřní straně skel, výplní, profilů jednotlivých segmentů a čelních stěnách zastřešení,
  • na deformace profilů způsobené zmrznutím vodního kondenzátu ve vnitřních komorách profilů,
  • na poškození vzniklá nevhodným hrubým zacházením,
  • na nestandardní environmentální podmínky, zejména na výskyt řas a plísní ve spojích profilů a výtokových otvorech profilů,
  • na běžné opotřebení a na výměnu opotřebitelných dílů. Opotřebitelnými díly se pro tento účel rozumí takové díly, které se vzhledem k jejich funkci a povaze běžně vyměňují během jejich normální životnosti (např. těsnící MPVC, EPDM fólie, kartáče, pojezdová kolečka segmentů a dveří, zámky, panty, zajišťovací prvky, apod.),
  • na poškození zastřešení způsobené vlivem živelných, přírodních sil (kroupami většími jak 2 cm v průměru a rychlosti větší než 20m/s, zatížení vrstvou sněhu, která překračuje danou sněhovou oblast, apod.) a nedodržením doporučení výrobce pro zimní období, na škody vzniklé při působení pádu sněhové vrstvy ze střechy domu nebo jiné stavby na konstrukci zastřešení, polykarbonátové výplně a skleněné výplně nebo na mechanické poškození způsobené třetí osobou,
  • pokud se polykarbonátová deska nebo sklo dostalo do styku s chemickými látkami, které je mohou poničit,
  • pokud je polykarbonátová deska nebo sklo poškrábáno nebo obroušeno.

Nárok na reklamaci nelze uplatnit, pokud kupující nedodržel pokyny v reklamačním řádu a v Návodu k obsluze. Nároky na záruku zanikají jejich neuplatněním v záruční době. Záruka zaniká neautorizovanou úpravou a opravou provedenou mimo výrobní závod, jakož i nedodržením záručních podmínek.

Všeobecné podmínky

Záruku poskytuje společnost Sundrape, spol. s r.o. v rozsahu standardní záruky nebo v rozsahu nadstandardní záruky blíže specifikováno v cenové nabídce nebo Smlouvě o dílo.

Počátek záruční doby začíná datem předání díla do užívání kupujícímu. O předání díla je sepsán Předávací protokol, který je kupujícímu předán písemnou formou nebo jej v krajním případě kupující zašle podepsaný elektronickou formou.

Kupující je srozuměn s tím, že vzhledem k charakteru výrobku může dojít po jeho opravě k menším estetickým změnám, které nemají vliv na celkovou kvalitu a funkčnost výrobku.

Jakýkoliv neodborný zásah do výrobku dodávaného firmou Sundrape může vést k jeho poškození a reklamace nebude uznána.

Při uplatnění reklamace v období záruky společnost Sundrape, spol. s r.o. postupuje podle těchto podmínek:

  • Uznaná reklamace bude v případě odstranitelné vady řešena odbornou opravou, tím není dotčeno právo kupujícího z odpovědnosti za vady dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.
  • Kupující je povinen uplatnit reklamaci ihned, jakmile se vada výrobku projevila. Oznámení o zjištěných vadách musí kupující učinit písemně zápisem do Předávacího protokolu (v případě zjištění vad při předání díla), osobně zápisem do protokolu na vzorkovně firmy Sundrape v Horních Počernicích v otevírací době nebo prokazatelně doručit na adresu výrobce případně prokazatelně zaslat e-mailem. Kontakty pro uplatnění reklamace, adresa výrobce:


Sundrape, spol. s r.o.
Náchodská 411/157,
193 00, Praha 20 – Horní Počernice
E–mail: sundrape@sundrape.cz
Tel: +420 222 317 638


  • Je třeba uvést o jaké vady se jedná a jak se projevují, a nárok, který v důsledku výskytu vad uplatňuje.
  • Oprávněnost každé reklamace a posouzení odstranitelnosti či neodstranitelnosti vady provede odborný odpovědný pracovník prodávajícího a své stanovisko sdělí kupujícímu. V případě, že reklamující nesouhlasí s rozhodnutím odpovědného pracovníka, může se písemně obrátit na obchodního ředitele společnosti prodávajícího, popřípadě na soudního znalce.
  • Náklady spojené s opravou nebo výměnou částí a součástí výrobku po uplynutí standardní záruční doby od jeho převzetí, zejména pak související stavební náklady, náklady na dopravu a montáž, jdou k tíži kupujícího.
  • Příslušné opravy budou provedeny v nejkratší možné lhůtě tak, aby funkčnost výrobku byla co nejméně narušena. Lhůta opravy však může být výjimečně prodloužena, pokud je závislá na termínu dodání některých komponentů a dílů, které je nutno objednat u jiného výrobce nebo pokud je nutno odeslat reklamovaný díl na opravu k jinému výrobci, případně není možno opravu provést vzhledem ke stávajícím klimatickým podmínkám.
  • Záruční opravy smějí být prováděny výhradně pracovníky společnosti Sundrape, spol. s r.o. nebo proškolenými pracovníky jiných prodejních a montážních firem.
  • Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruční doba, zaniknou, nebyla–li uplatněna v záruční době a to prokazatelným způsobem – písemnou formou.
Navštivte náš SHOWROOM v Praze

Společnost Sundrape jako výrobce a dodavatel nabízí především exteriérové a interiérové žaluzie, rolety a dále markýzy, pergoly, sezónní zahrady, bezrámové zasklení, řešení zastínění a zatěmnění hal, zimních zahrad, bazénů, učeben a v neposlední řadě i stínění atypických oken.

Se stíněním vám pomáháme již více jak 30 let